Tabiat yang Merosakkan Gigi
Kesihatan

Tabiat yang Merosakkan Gigi

Ramai di luar sana mengamalkan tabiat buruk yang boleh merosakkan kesihatan gigi. Sering kali anda pasti mendengar bahawa pengambilan makanan manis boleh menjejaskan kesihatan gigi. Namun, bukan itu sahaja tabiat yang boleh menjejaskan gigi. Jadi, kali ini kami akan kongsikan beberapa tabiat yang merosakkan gigi yang perlu anda ketahui. Jom ikuti perkongsian maklumat tentang tabiat …

Print Sticker Design Sendiri
Electronic

Print Sticker Design Sendiri | Wajib Tahu

Print sticker design sendiri? Wajib tahu ke? Dekat mana boleh buat tempahan sticker macam ni? Ada beza ke, guna design sendiri dengan design kedai? Ishh… banyak betul pertanyaan yang bermain di kepala ni. Tapi, tenang dulu bos… Jangan pening-pening fikir sendiri, sebab perkongsian Sis Min kali ini akan bantu anda selesaikan teka-teki yang bermain di …

Menu diet keto untuk diabetes
Kesihatan, Masakan

Menu Diet Keto Untuk Diabetes | EATSLIM LIFESTYLE

EATSLIM LIFESTYLE? Apa benda tu? Menu diet Keto untuk diabetes? Eh macam mana tu? Ikutkan hati ni memang nak berdiet. Tapi kalau ada diabetes, boleh ke?? Uish, sabar… sabar… Sis Min ada jawapannya! Jom ikuti perkongsian Sis Min kali ini tentang ‘menu diet Keto untuk diabetes’. Dengar tajuk pun dah tahu menarik kan? Haaa, kalau …

Menu Keto Diet Seminggu
Kesihatan, Masakan

Menu Keto Diet Seminggu | Simple Tapi Sedap!

Menu diet Keto untuk seminggu? Simple tapi sedap? Boleh percaya ke? Bukan selalunya makanan untuk diet ni sayur je ke? Eh… Siapa kata makanan untuk orang diet cuma sayur je? Tapi itulah kan… Selalunya orang akan faham macam tu. Diet cuma makan sayur, makan buah je… Ramai juga fikir yang diet ni, hanya sekadar jaga …

Diet Keto untuk Diabetes
Kesihatan

Diet Keto untuk Diabetes | Anda Perlu Tahu

Diet Keto untuk diabetes? Ada ke? Boleh ke orang yang ada diabetes pun boleh amalkan diet Keto? Macam tak percaya jeee! Tapi, Sis Min faham je kalau anda tak percaya… Selalunya, orang yang ada diabetes ni mesti akan takut-takut nak makan sebarangan kan? Jadi, kebanyakan pesakit diebetes akan memilih untuk menyekat pemakanan seharian. Namun, betul …

menu rendah kalori
Masakan

Menu Rendah KaloriĀ | Ringkas Tapi Sedap

Pejam celik, pejam celik, dah seminggu kita sambut Hari Raya Aidilfitri! Sis Min percaya, mesti semua seronok dapat pulang ke kampung halaman kan? Maklumlah, dah dua tahun tak pulang beraya. Tapi, mesti ada juga yang tengah bersedih tu… Yelah, dah konsisten dengan menu rendah kalori sewaktu bulan puasa, tapi bila tengah beraya, terjumpa pula hidangan …

Hilang Lebih 20kg
Kecantikan, Kesihatan, Pendidikan

Hilang Lebih 20kg, Wanita Obes Kongsi Perjalanan Diet

Kalau nak cari petua atau tips diet di Internet, Sis Min yakin, sudah ramai orang yang kongsikan… Dan sudah pasti, anda juga tahu cara asas bagi menurunkan berat badan. Namun, tanpa motivasi dan semangat, terutamanya daripada orang sekeliling, sudah pasti sukar untuk anda memulakan diet atau gaya hidup yang lebih sihat. Jom Sis Min kongsikan …

Petua Masak Ketupat Lembut & Tahan Lama
Masakan, Pendidikan

Petua Masak Ketupat Lembut & Tahan Lama

Setiap kali hari raya tiba, pasti ramai yang teruja untuk menikmati juadah raya yang enak. Apabila sebut tentang “hari raya”, makanan utama yang timbul di pemikiran sudah semestinya ketupat! Tapi, alangkah kecewanya apabila ketupat yang disimpan untuk juadah bersama keluarga dan tetamu, mudah basi… Akhirnya, dibuang dan berlakulah pembaziran. Jadi hari ini, Sis Min akan …

Tips Tudung Terletak Elok
Fesyen, Pendidikan

Tips Tudung Terletak Elok & On Point Ikut Bentuk Muka

Pagi raya merupakan waktu struggle untuk wanita berhijab. Mood raya boleh musnah hanya disebabkan tudung yang tak terletak elok tau! Bukan itu sahaja, kadang time pagi raya sudah terletak elok tudungnya… Tapi, sampai sahaja nak beraya ke rumah yang ketiga, tudung pun seperti ditiup angin taufan! Tapi jangan risau, sebab Sis Min faham sangat perasaan …