Hiburan

Perbezaan Umur Hero Dan Heroin “Crash Course In Romance” Yang Jauh

Perbezaan umur hero dan heroin drama kesukaan ramai “Crash Course In Romance” menyebabkan perasaan netizen bercampur baur. Mereka merasakan selebriti wanita ternama, Jeon Do Yeon terpaksa berpura-pura menjadi sekurang-kurangnya 10 tahun lebih muda dek kerana perbezaan umur lebih berusia.

Drama romantik Korea Selatan ini dibintangi oleh Jung Kyung Ho sebagai Choi Chi Yeol, seorang pengajar matematik selebriti di Pride Academy, dan  Jeon Do Yeon  sebagai Nam Haeng Seon, bekas pemain bola baling kebangsaan yang kini mengendalikan kedai banchan.

Seorang wanita berjiwa emas mengharungi dunia pendidikan swasta yang kejam apabila anak perempuannya cuba menyertai kelas matematik yang diajar guru selebriti.

— Penerangan Netflix tentang Crash Course in Romance

Pandangan Penonton Mengenai Drama “Crash Course In Romance”

Penonton memanggilnya sebagai “nafas udara segar” dan peringatan tentang sebab mereka mula menonton K-Drama sejak awal lagi!

Sumber: Twitter @warmkdrms

Namun, sesetengah penonton keliru dengan watak Nam Haeng Seon. Admin page K-Drama popular KD Confidential (@kdramaconfidential di TikTok) berkongsi pendapatnya dengan pengikutnya. “Saya lebih suka drama untuk meraikan wanita dari semua peringkat umur daripada memaksa mereka untuk melakonkan watak yang tidak sesuai”.

Apa yang membimbangkan penonton seperti KD Confidential ialah keseluruhan perwatakan Haeng Seon ialah dia menjadi seorang ibu sebelum dia bersedia. Jadi, dia masih muda tetapi pelakonnya adalah usia yang sempurna untuk menjadi seorang ibu. Jeon Do Yeon berumur 50 tahun. Dia sebenarnya sepuluh tahun lebih tua daripada Jung Kyung Ho, yang memainkan watak utama lelaki.

Semua orang bersetuju dia seorang pelakon yang hebat. Oleh itu, daripada menghantar seseorang yang lebih muda, skrip itu boleh diselaraskan supaya kita tidak cuba memaksa diri untuk mempercayai dia kelihatan 30-an apabila dia seperti 50.

Dan ia bermula dengan kilas balik di mana gadis yang memainkannya dalam kilas balik itu terlalu muda seperti watak ini sepatutnya berusia awal 30-an tetapi dia jelas tidak. Dia 50.

KD Confidential

Memandangkan K-Drama seolah-olah membayangkan bahawa Haeng Seon berusia 30-an, pilihan pelakon adalah mengelirukan. Walaupun wataknya harus menonjol daripada “ibu” lain dalam rancangan itu, dia sesuai dari segi penampilan memandangkan usia mereka atau lebih tua.

“Dia berumur sama atau lebih tua daripada semua wanita lain yang bermain sebagai ibu dalam rancangan ini. Jadi, seperti saya tidak faham. Saya tidak faham mengapa jika mereka mahu melakonkannya”.

Perasaan bercampur baur netizen mengenai situasi tersebut. Kebanyakan orang bersetuju bahawa pelakon itu bukan masalah dan hanya berharap mereka akan membiarkan dia menggambarkan usianya sendiri daripada berpura-pura lebih muda.

Mereka mendapati ia mengelirukan bahawa pengarah mahu penonton percaya dia dan pelakon lelaki itu sebaya tetapi tidak. Namun, sebilangan penonton tidak peduli dan hanya menikmati jalan cerita drama tersebut. Lagipun, ini bukanlah kali pertama dalam drama korea yang mempunyai perbezaan umur hero dan heroin berbeza jauh.

Contoh Drama Lain Yang Mempunyai Perbezaan Umur Hero Dan Heroin Yang Jauh

1. Goblin | Perbezaan Umur Hero Dan Heroin

Dimana Pelakon Hero iaitu Gong Yoo berumur 36 tahun dan Heroin berumur 24 tahun.

2. Mister Sunshine

Lee Byung Hyun sebagai hero berumur 47 tahun dan heroin 27 tahun.

3. Moon Lovers

Lee Jong Gi berumur 33 tahun dan IU hanya 22 tahun.

4. The Glory

Song Hye Gyo sebagai Heroin 41 tahun dan Hero 27 tahun.

Kesimpulan Perbezaan Umur Hero Dan Heroin “Crash Course In Romance” Yang Jauh

Sebagai kesimpulan, penonton Korea sangat setia menonton rancangan televisyen mereka. Mereka anggap itu satu penganugerahan kerana mereka sudah memberikan sepenuhnya di tahun-tahun sebelum.

Namun, Jeon Do Yeon dalam drama siri Crash Course in Romance juga sebenarnya sesuai memegang watak dalam drama itu kerana dia merupakan seorang yang bekerja keras menguruskan kedainya walhal Hero iaitu Jung Kyung Ho pula berasal dari keluarga golongan kaya.

Setakat itu sahaja perkongsian Sis Min tentang ‘Perbezaan Umur Hero Dan Heroin“ Crash Course In Romance” Yang Jauh’. Jumpa lagi di lain postingan dan jangan lupa membaca lebih banyak artikel menarik di Sis Rasa.


Penafian: Pengendali web tidak bertanggungjawab terhadap komen atau catatan pengirim dalam ruangan ulasan laman ini. Komen atau catatan yang tertera adalah tanggungjawab pengirim sepenuhnya.

Sis Rasa, Sis Cerita.

Sis Min

Recent Posts

Tempat Makan Sedap di Kulim | Restoran Pegaga

Kalau tanya Min mana tempat makan masakan panas yang sedap, harga berpatutan rahmatan lil-al-amin dan…

1 month ago

Hiasan Sesuai Untuk Hari Raya

Anda semua masih buntu nak cari hiasan sesuai untuk hari raya di rumah? Jangan risau,…

1 month ago

Makan Murah Sedap Kulim di Restoran Pegaga

Siapa yang ada dekat area Kulim, jangan lupa singggah ke Restoran Pegaga Kulim tau! Lagi…

2 months ago

Tema Warna Baju Raya 2024

Sis Min rasa, ramai yang masih belum decide tema warna baju raya 2024 yang ingin…

2 months ago

Tips Kekal Bertenaga Walaupun Berpuasa

Setiap kali bulan Ramadhan menjelma, ramai orang yang cuba mencari cara dan tips kekal bertenaga…

2 months ago

Cara Masak Rendang Paling Mudah | Resepi Khairul Aming

Setibanya di penghujung ramadhan ini, Sis Min pasti ramai suri rumah yang tercari-cari cara masak…

2 months ago